torsdag 30. august 2007

Høghastighetsbane

Krfu har foreslått å bygge høghastighetsbane mellom Bergen og Oslo, i tunnel! Lo litt før eg begynte å rekne på det.

Lærdalstunnelen kosta om lag 1GNOK (1 000 000 000 kr) i 2002 og er om lag 25 km lang. Mellom Bergen og Oslo er det om lag 300 km i luftlinje. Det gir ein pris på 12GNOK, 2500 kr/nordmann, 0,7% av Oljefondet eller 0,8% av BNP. Til samanlikning skal Norwegian bruke 18GNOK på nye fly.

Prisen forutsett sjølvsagt at tunnelane vert bygd i godt vestlandsk fjell, og at det er nokon luftehol under vegs. På austsida av fjellna kan dei heller byggje i friluft, det kan da umogeleg gjere det dyrare.

Kanskje ikkje så dum idè likevel. Høghastighetsbane vil uansett spare store summar i sårt trengt vedlikehald av eksisterande jernbane, redusere flytrafikken og tungtransporten på vegane. Og tenk så enkelt; Tog mellom dei to største byane i Norge på 2,5 timar!!!

11 kommentarer:

Jakob, Jostein og merete sa...

Hørtes veldig lurt ut, Tor Inge, du får skrive brev til kongen, så ordner det seg nok;)!!!! Velkommen på middag i dag!

Oddrun sa...

Mellom Oslo og Bergen er det jo helt unødvendig. Ingen som er i Oslo ser lenger enn sin egen nese, og ergo ikke over bygrensa, altså trenger de ikke reise til Bergen. Og Bergen på sin side er jo såpass til by at man ikke trenger reise til Oslo i utide vel?

Derimot Bergen-Trondheim, gjerne med en forlengelse til Stavanger, her er det jo utveksling i massevis. Frynsegode: flere muligheter for å se Rosenborg banke Brann helt uten bruk av disse forferdelige flyene.

Tor Inge sa...

Heilt enig til midt i andre avsnitt. Korleis sensurerer ein eit inlegg forresten?

Er langt frå sikker på om Brann vinn serien i år, det vil jo alltid vere ein bonus, men er heilt sikker på at dei slår rbk. Og det er jo det viktigaste....

Tor Inge sa...

Kjem forresten innom for å steike grandisen min ein dag...

Øyvind sa...

Høyhastighetsbaner er morro saker. Jeg for min del ser nok nytten av bane Oslo-Bergen, men før den blir en realitet er det kanskje mer aktuelt å binde sammen Bergen med storbyen Arendal? Ser for meg et stort trafikkpotensiale der, jeg skulle iallefall benyttet de et par-tre ganger i året..

Men til seiersfesten får vi nok vurdere fly tror jeg.

Astrid sa...

Men til Ålesund da, alle andre har jo allereie jernbane. Eg kunne trenge ein billigare måte å komme meg til Oslo, og ein litt raskare enn fly, for dei blir jo både ein og to timer forsinka her.

Øyvind sa...

år man bosetter seg midt i fergeland kan man vel kanskje ikke basere livet på jernbane..

Oddrun sa...

Nå har det blitt byggeplass på stua vår, men det affekterer jo verken kjøkkenet eller stekeovnen. Vet ikke om jeg vil ut med hvordan man sletter kommentarer, det kan fort gå ut over meg :P (Når vant Brann serien sist?)

Har forresten hørt om at det går en sånn herno jernbane på strekningen Dover-Calais, som også trafikkeres av en ferje.. :D

Astrid sa...

No kan eg faktisk køyre herfrå til Oslo utan å ta ei einaste ferje, så det så!

Tor Inge sa...

Brann vant sjølvsagt sist i 1963, men snart må songen skrivast om.

Men er ikkje så sikker at eg har bestilt billettar til seiersfesten. Trur nok ikkje eg kjem til å gjere det uansett.

Arendal er ikkje ein storby, ei heller Ålesund. Men kanskje i 2050?

Øyvind sa...

I 2050 er det nok ikke nødvendig med tog til Arendal. Med de klimautsiktene vi har kommer strandlinjen til å bli vesentlig kortere...